Planiranje projekta - V razred

Do sada ste zadatke u udžbeniku rješavali samostalno ili u grupi sa drugarima iz odjeljenja. Ti zadaci su u vezi sa lekcijom koju ste učili na času. Izrada projekta je složen proces rješavanja zadataka za koje su potrebna znanja iz različitih oblasti. Svaki projekat treba da ima jasan i ostvarljiv cilj, unaprijed određeno vrijeme trajanja, resurse (ljude, vrijeme i opremu) i konačan rezultat rada.

Projektni zadatak rješava se tako što se učenici podijele u grupe, a zatim članovi grupe međusobno podijele zaduženja.

Faze u rješavanju projektnog zadatka

Za rješavanje projektnog zadatka postoje uobičajeni koraci, koji se nazivaju faze ili etape. Projektni zadatak može se rješavati u sljedećim fazama:

1.     predstavljanje tema, formiranje grupa i odabir teme,

2.     određivanje cilja projekta, utvrđivanje vremena za izradu i roka za predaju rada, razmatranje dodatne podrške nastavnika u zavisnosti od teme,

3.     izbor materijala i sredstava,

4.     planiranje vremena i izbor strategije za rješavanje zadataka u skladu sa rokom za predaju rada,

5.     prikupljanje i proučavanje materijala, izrada zadatka i priprema za izlaganje,

6.     predstavljanje rezultata projektnog zadatka,

7.     diskusija i vrednovanje rezultata rada na izradi projektnog zadatka.

Projektni zadaci mogu sadržati zahtjeve koji detaljnije objašnjavaju postavljeni cilj. Za rješavanje prvog projektnog zadatka potrebno je znanje iz informacijsko-komunikacijskih tehnologija i digitalne pismenosti. U realizaciji projekta potrebni su programi za obradu teksta, rad sa digitalnim slikama, zvučnim snimcima i videozapisima. Rezultat rada može biti tekstualni dokument ili multimedijalna prezentacija. Dio izrade projektnog zadatka je i čuvanje upotrijebljenog materijala. Uputstvo za rad daje nastavnik, a članovi grupe treba da se dogovore ko je zadužen za prikupljanje materijala, ko će uraditi pripremu slika i slično. Jedan član treba imati ulogu vođe grupe. Njegov zadatak je da prati napredovanje izrade projekta, obavještava nastavnika, traži dodatna uputstva od nastavnika, podstiče ostale članove grupe na rad i saradnju.

Veoma je važno da svi članovi grupe učestvuju u izradi projekta i na vrijeme urade svoj dio posla. Samo na taj način grupa će dobro uraditi projektni zadatak. Grupa treba da se pripremi za prezentovanje rezultata rada. Pored općih odlika izlaganja prezentacije, treba obratiti pažnju na to da li postoje posebni zahtjevi nastavnika. Na primjer, nastavnik može svakoj grupi ograničiti vrijeme za prezentaciju projekta na dva minuta.

Primjeri projektnih zadataka

Tema projektnog zadatka bira se u prvoj fazi izrade projekta. Odabrane teme mogu biti iz Informatike i računarstva ili drugih predmeta, iz svijeta sporta, muzike, filma, nauke ili neke druge oblasti. U odabiru teme može vam pomoći nastavnik. Materijale za projektni zadatak potražite u udžbenicima, časopisima, enciklopedijama i na internetu.

Ovdje je dato nekoliko ideja za prvi projektni zadatak, koji obuhvata oblasti „informacijsko-komunikacijske tehnologije“ i „digitalna pismenost“.

1.     Tema: Intervju

Zadatak je da učenici naprave intervju sa osobom koju izaberu članovi grupe. To može biti  omiljeni nastavnik, omiljeni učitelj ili neka druga osoba (u vrijeme pandemije se preporučuje da to bude član porodice). Članovi grupe treba da pripreme pitanja koja će postavljati izabranoj osobi i zatim da sa tom osobom urade intervju. Zatim pitanja, odgovore i fotografije te osobe treba sastaviti u jedan tekstualni dokument. Ukoliko grupa želi da u projektu koristi zvučne i videozapise, može napraviti multimedijalnu prezentaciju.

2.     Tema: Moje mjesto

Učenici treba da ispričaju priču o mjestu  u kojem žive. Priča se može predstaviti kroz tekstualni dokument ili multimedijalnu prezentaciju. Neophodno je da priča bude propraćena slikama. Na primjer, priča može obuhvatati historiju naselja, kulturne znamenitosti, prirodne odlike. U izradi projekta mogu se koristiti muzika i videozapisi.

3.     Tema: Čuda prirode su svuda oko nas

Zadatak koji se postavlja pred grupu učenika je da u svijtu koji ih okružuje pronau i predstave pet čuda prirode. Ideje se mogu potražiti u carstvu biljaka, životinjskom carstvu i prirodnim pojavama. Rezultat rada na izradi projekta treba biti multimedijalna prezentacija ili tekstualni dokument. Rad treba sadržati slike, a pri izradi projekta mogu se koristiti muzika i videozapisi.

4.     Tema: Sigurno korišćenje računara

Napisati priču u kojoj će biti prikazani problemi sa sigurnošću pri korišćenju računara. Glavni junaci priče treba da daju savjete za sigurno korišćenje računara. Priča može biti napravljena kao tekstualni dokument ili multimedijalna prezentacija. Primjer jedne takve priče nalazi se na veb-adresi: http://www.microsoftsrb.rs/obrazovanje/pil/sigurnost_ForDelete/html/v_turvallisuus_ja_lapsen_ika.htm

Коментари

Популарни постови са овог блога

Rad na dijeljenim dokumentima - VII razred

Hiperveza i hipertekst - VII razred

Prijedlog tema za prvi projektni zadatak - VII razred