Planiranje projekta - V razred
Do sada ste zadatke u udžbeniku rješavali samostalno ili u grupi sa drugarima iz odjeljenja. Ti zadaci su u vezi sa lekcijom koju ste učili na času. Izrada projekta je složen proces rješavanja zadataka za koje su potrebna znanja iz različitih oblasti. Svaki projekat treba da ima jasan i ostvarljiv cilj, unaprijed određeno vrijeme trajanja, resurse (ljude, vrijeme i opremu) i konačan rezultat rada.
Projektni
zadatak rješava se tako što se učenici podijele u grupe, a zatim članovi grupe
međusobno podijele zaduženja.
Faze u rješavanju projektnog zadatka
Za rješavanje
projektnog zadatka postoje uobičajeni koraci, koji se nazivaju faze ili etape.
Projektni zadatak može se rješavati u sljedećim fazama:
1.
predstavljanje
tema, formiranje grupa i odabir teme,
2.
određivanje
cilja projekta, utvrđivanje vremena za izradu i roka za predaju rada,
razmatranje dodatne podrške nastavnika u zavisnosti od teme,
3.
izbor
materijala i sredstava,
4.
planiranje
vremena i izbor strategije za rješavanje zadataka u skladu sa rokom za predaju
rada,
5.
prikupljanje
i proučavanje materijala, izrada zadatka i priprema za izlaganje,
6.
predstavljanje
rezultata projektnog zadatka,
7.
diskusija
i vrednovanje rezultata rada na izradi projektnog zadatka.
Projektni zadaci
mogu sadržati zahtjeve koji detaljnije objašnjavaju postavljeni cilj. Za
rješavanje prvog projektnog zadatka potrebno je znanje iz
informacijsko-komunikacijskih tehnologija i digitalne pismenosti. U realizaciji
projekta potrebni su programi za obradu teksta, rad sa digitalnim slikama,
zvučnim snimcima i videozapisima. Rezultat rada može biti tekstualni dokument
ili multimedijalna prezentacija. Dio izrade projektnog zadatka je i čuvanje
upotrijebljenog materijala. Uputstvo za rad daje nastavnik, a članovi grupe
treba da se dogovore ko je zadužen za prikupljanje materijala, ko će uraditi
pripremu slika i slično. Jedan član treba imati ulogu vođe grupe. Njegov
zadatak je da prati napredovanje izrade projekta, obavještava nastavnika, traži
dodatna uputstva od nastavnika, podstiče ostale članove grupe na rad i
saradnju.
Veoma je važno da svi članovi grupe učestvuju u izradi projekta i na vrijeme urade svoj dio posla. Samo na taj način grupa će dobro uraditi projektni zadatak. Grupa treba da se pripremi za prezentovanje rezultata rada. Pored općih odlika izlaganja prezentacije, treba obratiti pažnju na to da li postoje posebni zahtjevi nastavnika. Na primjer, nastavnik može svakoj grupi ograničiti vrijeme za prezentaciju projekta na dva minuta.
Primjeri projektnih zadataka
Tema projektnog
zadatka bira se u prvoj fazi izrade projekta. Odabrane teme mogu biti iz
Informatike i računarstva ili drugih predmeta, iz svijeta sporta, muzike,
filma, nauke ili neke druge oblasti. U odabiru teme može vam pomoći nastavnik.
Materijale za projektni zadatak potražite u udžbenicima, časopisima,
enciklopedijama i na internetu.
Ovdje je dato
nekoliko ideja za prvi projektni zadatak, koji obuhvata oblasti
„informacijsko-komunikacijske tehnologije“ i „digitalna pismenost“.
1.
Tema:
Intervju
Zadatak je da
učenici naprave intervju sa osobom koju izaberu članovi grupe. To može
biti omiljeni nastavnik, omiljeni
učitelj ili neka druga osoba (u vrijeme pandemije se preporučuje da to bude
član porodice). Članovi grupe treba da pripreme pitanja koja će postavljati izabranoj
osobi i zatim da sa tom osobom urade intervju. Zatim pitanja, odgovore i
fotografije te osobe treba sastaviti u jedan tekstualni dokument. Ukoliko grupa
želi da u projektu koristi zvučne i videozapise, može napraviti multimedijalnu
prezentaciju.
2.
Tema:
Moje mjesto
Učenici treba da
ispričaju priču o mjestu u kojem žive.
Priča se može predstaviti kroz tekstualni dokument ili multimedijalnu
prezentaciju. Neophodno je da priča bude propraćena slikama. Na primjer, priča
može obuhvatati historiju naselja, kulturne znamenitosti, prirodne odlike. U
izradi projekta mogu se koristiti muzika i videozapisi.
3.
Tema:
Čuda prirode su svuda oko nas
Zadatak koji se
postavlja pred grupu učenika je da u svijtu koji ih okružuje pronau i predstave
pet čuda prirode. Ideje se mogu potražiti u carstvu biljaka, životinjskom
carstvu i prirodnim pojavama. Rezultat rada na izradi projekta treba biti
multimedijalna prezentacija ili tekstualni dokument. Rad treba sadržati slike,
a pri izradi projekta mogu se koristiti muzika i videozapisi.
4.
Tema:
Sigurno korišćenje računara
Napisati priču u
kojoj će biti prikazani problemi sa sigurnošću pri korišćenju računara. Glavni
junaci priče treba da daju savjete za sigurno korišćenje računara. Priča može
biti napravljena kao tekstualni dokument ili multimedijalna prezentacija.
Primjer jedne takve priče nalazi se na veb-adresi: http://www.microsoftsrb.rs/obrazovanje/pil/sigurnost_ForDelete/html/v_turvallisuus_ja_lapsen_ika.htm
Коментари
Постави коментар