Vizuelno (blokovsko) programiranje - V razred
Opisivanje algoritama ređanjem blokova naziva se vizuelno (blokovsko) programiranje.
Kroz primere koji slede upoznaćeš
se s osnovnim elementima ovakvog programiranja.
Učenjem osnovnih koraka programiranja moći ćeš bolje da razumeš kako funkcionišu uređaji koje svakodnevno koristiš. Možda ćeš poželeti da i ti jednog dana postaneš programer.
Organizacija Code.org omogućava učenje
osnovnih elemenata programiranja učenicima svih uzrasta, čak i najmlađima (deci
uzrasta od četiri do šest godina). Programiranje se uči uklapanjem blokova. Ova
organizacija na svojim veb-sajtovima http://code.org, http://hourofcode.com i http://studio.code.org (CodeStudio)
objavljuje tekstove, video-uputstva i savete za učenje blokovskog programiranja.
Najveći deo sadržaja ovih veb-sajtova dostupan je i na srpskom jeziku.
Na veb-sajtovima organizacije
Code.org možeš da učiš programiranje družeći se sa poznatim junacima iz crtanih
filmova i popularnih igrica. Spisak junaka koji pomažu u učenju stalno se povećava.
Organizacija Code.org često dodaje nove junake u materijal za učenje programiranja,
ali se dešava i da deo materijala i neki junaci budu uklonjeni sa veb-sajtova ove
organizacije.
ZADATAK 1
|
Tvrdnja |
Tačno |
Netačno |
|
Vizuelno programiranje je namijenjeno progamerima. |
|
|
|
Blokovsko programiranje omogućava učenje programiranja učenicima svih uzrasta. |
|
|
Savladaj osnovne blokove za pisanje programa uz pomoć junaka iz crtanih filmova Angry Birds, Plants vs. Zombies i Ice Age.
Savladaj osnovne blokove za pisanje programa uz pomoć junaka iz crtanih filmova Angry
Birds, Plants
vs. Zombies i Ice
Age.
Zadatak se nalazi na veb-adresi https://studio.code.org/hoc/1 i
sastoji se od 20 koraka različite težine. Svaki korak je jedna mozgalica koju treba
rešiti. Potrebno je da se ponuđeni blokovi iskoriste za rešavanje problema. Jedan
blok može da se upotrebi više puta. U neke blokove je potrebno upisati brojeve.
Neki blokovi nude mogućnost da se izabere jedna od ponuđenih vrednosti.
Kada rešiš svih 20 mozgalica, uspešno si
završio/završila svoj prvi sat programiranja.






Коментари
Постави коментар