Podešavanje boja i slučajno generisanje vrijednosti - VII razred

 Svaka od tri boje u RGB modelu može imati vrijednost od 0 do 255. Boja se može opisati navođenjem tri broja.

r=0, g=0, b=0 predstavlja crnu boju,

r=255, g=255, b=255 predstavlja bijelu boju,

r=255, g=0, b=0 predstavlja crvenu boju,

r=0, g=255, b=0 predstavlja zelenu boju,

r=0, g=0, b=255 predstavlja plavu boju.

U programskom jeziku Pajton boja se može predstaviti pomoću liste (na primjer lista [0,255,0] predstavlja zelenu boju) ili pomoću torke (na primjer, uređena torka (0,255,0) zapisuje zelenu boju).

Torke su veoma slične listama. Glavna razlika je to što se u liste mogu dodavati elementi, dok su torke fiksirane dužine, i kada su napravljene, nema načina da im se dodaju, uklone niti promijene njihovi elementi.

pg.draw.line(prozor, pg.Color("blue"), (50, 50), (200, 200), 5)  - definisanje boje linije pomoću torke

Ponekad se u programima torkama koje predstavljaju određene boje dodijeljuju imena, a zatim se kasnije u programskom kodu umjesto uređene tojke brojeva navodi ime boje.


Zadatak1: Napiši program koji će u prozoru dimenzija 300 x 300 piksela nacrtati tri uspravne duži dužine 200 piksela koje se nalaze na jednakom rastojanju. Bojama dodijeliti imena BIJELA, ZELENA, CRVENA I PLAVA a zatim ova imena koristiti u pozivima funkcija za crtanje.

Rješenje:





















Zadatak2: Napiši program koji će na sredini prozora dimenzija 300 x 300 piksela nacrtati pet vodoravnih duži dužine 200 piksela koje se nalaze na jednakom rastojanju. Izaberi različite nijanse boja linija i pozadina prozora. Bojama dodijeliti imena, a zatim ova imena koristiti u pozivima funkcija za crtanje.

Rješenje:





















Slučajno generisane vrijednosti

Kada se nešto dešava u neočekivanom redoslijedu, kažemo da se dešava slučajno odnosno nasumično (eng. random). Na primjer, ako iz špila izvučemo jednu kartu, kažemo da je izabrana nasumično (slučajno). 

Funkcija randint uključuje u rezultat i početnu i krajnju vrijednost intervala (a, b), za razliku od funkcije range, koja uključuje krajnju vrijednost intervala.

Da bi biblioteka random mogla da se koristi u programu, potrebno je da se uključi biblioteka u program pomoću naredbe import random. Ova naredba se obično piše na početku programa. Zatim se po potrebi funkcija poziva u programu na sljedeći način: random.randit(a, b).

Zadatak3: Napiši program u kojem će se pozadina prozora promijeniti 10 puta. Za određivanje boje pozadine definiši pomoćnu funkciju nasumicna_boja(). Svaka boja pozadine da se zadrži na ekranu 3 sekunde.

Rješenje:




Коментари

Популарни постови са овог блога

Rad na dijeljenim dokumentima - VII razred

Elektronska komunikacija - VII razred

Hiperveza i hipertekst - VII razred